maanantai 19. tammikuuta 2009

90% tunnetta, 10 järkeä pitää koiraa ympäri vuoden.



                              (foto Päivikki P-O)

Perusteluja, se maksaa, se sitoo 365 vrk vuodessa, esimerkiksi saksanpaimenkoira vaatii kokoajan silmälläpitoa, kuka jättäisi ladatun aseen keittiön lattialle?
Kuraa, lunta, karvoja, siivousta, ovien raapimista, remonttia.....  Huolta sessen terveydestä... jne..
Nyt pitäisi saada kymmellä prosentilla puolusteltua tuo hulluus. Joopa joo.  Pitkä on aasinsilta seruaavaan: Miksi sitten pidämme? Yksi vahva syy on, minun koira on ainutlaatuinen, paras, best, huippu! Ja jos minä vain viitsin, tuosta lyhytlantioisesta, pystyhännästä tulee vaikka maailman voittaja näyttelyssä! Jos minä vain viitsin, tuo koira voittaa fh-suojelu-tokon mm tittelit.  Ja tuo koira kykenee siihen vain minun avulla.
Varoitus: Koskaan ei saa aliarvioida omaa koiraansa. Sen huomasimme Kaijan kanssa, kun Nassesetä oli meidän surkein koira, meidän mielestä. (ehkä myös muiden).  Vielä piste iin päälle oli, kun vein sen luonnetestiin, joka vahvisti koiran surkeuden. 
Muuten viimeinen testi, johon koirani vien, jos en sitä jalostukseen aio käyttää. Perustelut: Koirissa on aina vikoja, ja niitä löytyy testatessa,  ja kun vikoja ei voi selittää ohjaajan töpeillä, on soppa valmis. 
Mutta testaamaton koira on se, josta voin rakentaa vaikka mitä, kun rajana vain olen minä!!!

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Voi sitä tunnetta, kun kattelee koiraa, jossa on tunnetta!

-jenni- kirjoitti...

Se on se tunne, kun tabula rasa:n tulee tekstiä. Siitä mitättömästä karvapallerosta tuli mun käsisä jotain!
Toinen on se tunne, kun lämmin kuono tökkää kylkeen ja kaipaa rapsutuksia. Kun se puuttuu, sitä tyhjiötä ei täytä mikään muu.
Joten, reilu 90% tunnetta.